Skånetrafiken

Vanliga frågor om Beta-appen

För ett tag sedan gav vi användare möjlighet att testa en betaversion av vår kommande app och många har passat på att testa och komma med värdefull feedback som vi tar med oss i vårt fortsatta arbete.

Vi ser att del frågor återkommer och har samlat svaren på dessa här.

När finns den skarpa appen tillgänglig för allmänheten?
Vi arbetar mot en lansering under slutet av året (december).

Jag har inte anmält mig, kan jag fortfarande göra det?
Det går fortfarande bra att anmäla sig till betaprogrammet, det gör du genom att fylla i formuläret på https://goo.gl/jkEZzf . Anmälningen är inte automatisk och vi lägger till nya användare ca 1gång per vecka. Du kommer att få ett mail när du kan ladda hem betan.

Kommer man att kunna se hållplatser (Mellanliggande hållplatser/stationer) längs resan?
Ja, vi kommer att presentera tåget/bussens mellanliggande hållplatser och i de fall vi kan var fordonet befinner sig på rutten.

Kommer kartan med rutt att gå att förstora och interagera med?
Ja

Kommer appen att finnas på fler språk än svenska?
Vi kommer initialt att stödja svenska och engelska, framöver ser vi över möjligheterna med information på flera språk för att bättre stödja våra resenärer.

Kommer man att kunna köpa biljetter i appen?
Vårt fokus så här långt har varit runt resesökningar och reseinformation, vi kommer att erbjuda biljettköp när vi lanserar appen.

Vad gör ni med den feedback ni får?
Den feedback vi får är värdefull för den ger oss insikter av hur våra resenärer använder appen dagligen. Feedback & förslag går in i vårt dagliga arbete och valideras till slut mot användare.

Kommer det att komma uppdateringar av Betan under resans gång?
Ja vi kommer att kontinuerligt att släppa ny funktionalitet och felkorrigeringar på betan.

Hur uppdaterar jag sökresultaten?
I dagsläget är det inte möjligt men det är något vi kommer att lägga till (manuell eller automatisk).

Varför använder ni Google Maps på iOS?
Vi utvärderar för tillfället karttjänsterna, Google Maps ger i dagsläget något bättre stöd än Apple när det gäller hållplatser men även inomhusnavigering på t.ex. stationer.

Vi kommer att fylla på med fler frågor & svar efter hand.

// Conny, Produktägare

2 kommentarer på “Vanliga frågor om Beta-appen”

    1. Hej

      Vi har utvärderat verktygen du nämner, tyvärr fungerar de i dagsläget inte med vår kodbas (bridge stödjer enbart Objectiv-C i dagsläget och inte Swift)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *