Arbetet med vår nya webb går framåt i rasande fart och under november och december har vi haft ett flertal spännande demos med vår leverantör CGI och deras partner StarRepublic. Hemsidan byggs på Episerver 7.5 och med e-handel i EpiCommerce. Idag är det dags för er att få att del av några av de designskisser som ligger till grund för utvecklingen av den nya sajten.
Som vi skrivit om i det tidigare inlägget om Digitalt Kundmöte är det ett helt nytt webbkoncept som tagits fram med utgångspunkt från våra kunders behov.
De tjänsteområden Skånetrafikens kunder mest efterfrågar och använder är:
- Reseplanering
- Trafikinformation
- Jojo Online-tjänster
Hur detta återspeglas i det nya webbkonceptet ger vi ett smakprov på nedan.
Skisserna motsvarar i mångt och mycket det verkliga slutresultatet, men självfallet kan det ha tillkommit en del detaljer efter att skisserna godkändes. Observera dock att texterna i skisserna är inte alltid de verkliga texterna, eftersom copy-arbetet ligger senare i projektet. Två av bilderna är i mobilformat och en bild är i formatet för surfplatta.
Bild till vänster: Nya ”Sök resa” är det designelement som har högst prio och är alltid det som först möter kunden. Nya ”Sök resa” kommer att kombinera resesök, prisinformation och trafikinformation.
Bild till höger: Jojo-tjänster* (där man även kan logga in på Mitt konto) är designelementet med prio 2. Alla tjänster, utom ”Registrera / Spärra”, samt ”Autoladda”, kan man komma åt utan konto och inloggning – precis som på dagens Jojo-online.
*Vad detta element ska heta vid Go live är inte helt klart i skrivandes stund.
Bild nedan: Kundservice visar vi här nedan i upplösning för surfplatta. Att kunden enkelt ska kunna kontakta vår kundservice-avdelning och få hjälp och svar på frågor via den kanal som passar varje kund är ett viktigt mål för den nya webben. Tillgång till olika självservicefunktioner är också hög prio.
Trevlig helg och glad lucia!