Nya användare fortsätter att hitta till Skånetrafiken-appen hela tiden vilket vi är väldigt glada för. Vi i app-teamet jobbar hela tiden för att lägga till funktioner som ni efterfrågar och så här ser planen ut just nu.

Innan årsskiftet:

Uppdaterad biljett

Efter feedback från kunder, tågpersonal och förare har vi gjort biljettens utseende tydligare. Dessutom har vi förbättrat biljettens Aztec-kod så den visas även om mottagningen på tåget eller bussen är dålig.

Efter årsskiftet:

Mitt konto och tappa bort-garanti

Med Mitt konto i appen kan du använda dig av vad vi kallar för ”tappa bort-garanti” för att få tillbaka dina biljetter. Till exempel om du tappar bort din mobiltelefon. Detta kan göras två gånger under en 30-dagarsperiod.

Våren 2018:

Möjlighet att låna ut och ge bort biljetter

Med Mitt konto kommer du att kunna låna ut dina biljetter, till exempel din 30-dagarsbiljett. Det enda som krävs är att personen som du lånar ut till också har appen. Det kommer också gå att köpa en biljett och ge bort den till någon annan via appen. Till exempel om en förälder vill köpa biljett till sitt barn.

Mer om Mitt konto och planerna för det kommer framöver.

Biljetter till Danmark

Med appen är det tänkt att man ska kunna köpa exempelvis 30-dagarsbiljetter till Danmark. Exakt hur det ska fungera och hur priserna och taxorna blir, är inte bestämt än. Det beslutas tillsammans med DSB. Målet är också att användarna ska få bättre realtidsinformation och möjligheten att söka på adresser i Danmark precis som inom Skåne.

Planerat för andra halvan av 2018:

Det här är saker som kan skjutas framåt i tiden då alla kravställningar ännu inte är färdiga.

Nya betalsätt i appen – när det kan införas styrs mycket av Klarnas tidplan.
Resor till grannlän i södra Sverige – när det blir av är till stor del en förhandlingsfråga med våra grannar.

Det här är de större leveranser som är tidsatta just nu, men en rad andra funktioner finns också i prioriteringslistor.

Exempel på sådant som är under utredning för nästa år är möjligheten att använda förseningsersättning som betalning i appen, samt nya lösningar för företag. Detta hamnar så småningom i tidplanen.

Sedan arbetas det givetvis hela tiden med förbättringar av användarupplevelsen och redan existerande funktioner.

Tack för att ni fortsätter att komma med feedback och synpunkter!

Nu släpper vi fler appnyheter!

Relaterat

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *